LAB-ammattikorkeakoulu ja Stockmann yhteistyöhön asiakaskokemuksen kehittämiseksi

Stockmann ja LAB-ammattikorkeakoulu ovat solmineet kumppanuussopimuksen. Yhteistyön tavoitteena on luoda ja kehittää asiakasymmärryksen kautta uusia tapoja tuottaa Stockmannin asiakkaille odotukset ylittäviä elämyksiä. LABin opiskelijoille yhteistyö tarjoaa aiempaa monipuolisempia mahdollisuuksia jakaa omaa osaamistaan ja tuoreita näkemyksiä Stockmannin tarpeisiin.

Parhaillaan LABin opiskelijat ja Stockmann rakentavat yhdessä muun muassa monikanavaista ompelupalvelukonseptia, joka tähtää ainutlaatuiseen asiakaskokemukseen ja -elämykseen, asioi asiakas sitten tavaratalossa tai verkossa. Myöhemmin tänä vuonna Stockmann-tavarataloissa esitellään uudet, LABin opiskelijoiden suunnittelemat ompelupalvelupisteet. Kehitystyön myötä Stockmanntarjoaa asiakkailleen ompelupalvelua myös käytettyjen vaatteiden sekä muualta kuin Stockmannin valikoimista hankittujen tuotteiden muokkaamiseen.

Stockmannin digitalisaatiosta ja liiketoiminnan kehityksestä vastaava johtaja Mika Repo on innostunut mahdollisuudesta yhdistää Stockmannin osaaminen ja LABin opiskelijoiden ja opettajien uusimmat näkemykset. ”Ompelupalvelu on tärkeä ja ajankohtainen palvelu erityisesti vastuullisuusnäkökulmasta, sillä uskomme, että asiakkaamme arvostavat entistä enemmän laadukkaiden vaatteiden pitkäikäisyyttä ja haluavat huoltaa niitä uudelleen ja uudelleen. Yhteistyömme on saanut hienon startin, ja jatkamme yhdessä monikanavaisuutta tukevien ratkaisujen kehittämistä asiakas edellä.”

Ompelupalvelukonseptin lisäksi Stockmann ja LAB kehittävät uusia ratkaisuja muun muassa MyStockmann-sovellukseen liittyen. Yhteistyönä syntyvistä sovelluksen uusista ominaisuuksista kerrotaan asiakkaille myöhemmin.

Lähde: LAB-ammattikorkeakoulu 

Author: Saara Teirikko