Tänä vuonna luettu 1 516 973 uutista.
This year 1 516 974 news read.

'Make Fashion Circular': Burberry, Nike and Gap join forces to tackle textile waste

Major new global initiative draws some of the biggest clothing brands together to promote vision of a zero waste fashion industry.

Some of the world's most cutting edge fashion brands, including high profile names such as Nike, Burberry, and Stella McCartney, have joined forces to tackle textile waste in an attempt to "radically redesign" one of the world's most polluting industries. The Make Fashion Circular initiative, led by the Ellen McArthur Foundation, will bring together fashion giants in the hope of accelerating the development of more resource-efficient business models.

Textile production is one of the world's most polluting industries, producing 1.2 billion tonnes of CO2 equivalent emissions a year - more than international flights and maritime shipping, according to the Ellen MacArthur Foundation. The Make Fashion Circular campaign argues a less wasteful fashion industry could provide a $560bn economic opportunity, although convincing consumers addicted to fast fashion to change their buying habits could prove a tall order. Almost 60 per cent of all clothing produced is thrown out within a year of being made, ending up in either landfill or incineration plants.

Core partners for the new campaign announced today include H&M, Gap, Burberry Group, Nike, and Stella McCartney, with sponsorship from C&A Foundation and the Walmart Foundation and support from 16 other stakeholders including city authorities, fashion producers, brands and designers. Together the participants hope to scope solutions to turn old clothes into new garments, support the roll out of greener materials, and introduce new business models that keep clothes in use for longer.

The programme is an evolution of the Circular Fibres Initiative, launched by the Ellen MacArthur Foundation last year. It comes in the same week as Procter & Gamble launched a new campaign to extend the life of clothes, dubbed 'Long Live Fashion Formula'. It argues that colder and faster washing cycles could help quadrulple the life of clothes and cut European carbon emissions by over three million tonnes a year.  

Source: Business Green 


Päivitetty/Updated: 16.05.2018

Yhteistyökumppaneita

Vastuullisuusuutiset

Liiketoiminta 18.07.2018
Nuorille tienestiä suoraan luonnosta >>
Työturvallisuus 18.07.2018
Laissa ei ole tarkkoja määräyksiä työpaikan lämpötilasta >>
Turvallisuus 18.07.2018
Ämpäri voi pelastaa hukkuvan hengen >>

Twitter

Yhteistyökumppaneita

Tietoa Vastuullisuusuutisista

Vastuullisuusuutiset.fi on SoMe-kanava vastuullisille yrityksille ja organisaatioille.

Vastuullisuusuutiset.fi-portaalissa julkaistaan kotimaisia ja kansainvälisiä vastuullisuuden ja kestävän kehityksen uutisia päivittäin – 7 päivänä viikossa vuoden jokaisena päivänä kello 10.00 ja 17.30. Viikottain julkaisemme myös yhteistyökumppaneidemme parhaat käytännöt lukijoillemme.

Kello 10 ilmestyvän Vastuullisuusuutiset.fi-uutiskirjeen voi tilata kuka tahansa. Vastuullisuusuutiset.fi-uutisten toimituksesta vastaavat Crnet Oy ja CRnet Verkosto. Teknisestä toteutuksesta vastaa Metael Oy. Vastuullisuusuutiset.fi vastaava päätoimittaja on TkT Tuula Pohjola.

Lisää tietoa Vastuullisuusuutiset.fi-yhteistyöstä

About Us

Vastuullisuusuutiset.fi (CSR News) is a social media channel for responsible businesses and organizations.

Vastuullisuusuutiset.fi publishes national and international news about corporate social responsibility (CSR) and sustainable development - every day of the year at 10.00 and 17.30. We also publish weekly best practice news from our partner organizations.

Anyone can subscribe to the Vastuullisuusuutiset.fi- morning newsletter free of charge. The news are assembled by CRnet Oy and CRnet Network. The technical execution is provided by Metael Oy. The Editor in Chief is D.Sc.(Tech.) Tuula Pohjola.