Tänä vuonna luettu 2 498 506 uutista.
This year 2 498 506 news read.

Fazer Sirkkaleipä nappasi kultaa tuloksellista markkinointia mittaavassa AdProfit-kilpailussa - Fazer teki lanseerausten hattutempun

Fazer toi maailman ensimmäisenä hyönteisleivän kauppoihin marraskuussa 2017. 

Siitä alkoi ruokavallankumous, joka huipentui tiistaina 8.5.2018, jolloin Fazer Sirkkaleipä palkittiin vuoden parhaimpana lanseerauksena tuloksellista markkinointia mittaavassa AdProfit-kilpailussa. Fazer voitti paras lanseeraus -tittelin kilpailussa jo kolmantena vuonna peräkkäin.

"Lanseerauskampanja oli monella tasolla onnistunut. Iso yritys osoitti pystyvänsä toimimaan nopeasti ja ketterästi sekä reagoimaan ajankohtaiseen keskusteluun. Fazer Leipomot on pyrkinyt systemaattisesti nostamaan leivän arvostusta ja luomaan innovatiivista brändimielikuvaa myös kansainvälisellä tasolla", totesi tuomaristo perusteluissaan.

"Lanseerauksen alkuvaiheessa Fazer Sirkkaleipä myytiin loppuun joka päivä liki jokaisesta myymäläleipomostamme. Suomalaiset jonottivat hyönteisleipää ja myyntiä siivitti ennennäkemätön kotimainen ja kansainvälinen mediahuomio. Fazer Sirkkaleipä saavutti kuukaudessa huikean 72 % tunnettuuden Suomessa", iloitsee Fazer Leipomo Suomen markkinointi- ja portfoliojohtaja Noora Pöyhönen.

 "Kiitos AdProfit-voitosta kuuluu startup-henkiselle tiimillemme ja kumppaneillemme, joiden kanssa olemme tätä maailmaa kohauttanutta ruokavallankumousta rakentaneet", jatkaa Noora.

AdProfit-kilpailun tärkein arviointikriteeri on tuloksellisuus. Tuloksellisuutta mitattaessa otetaan huomioon myös kampanja osana laajempaa liiketoiminnallista kokonaisuutta.  AdProfit-kilpailun takana on Mainostajien Liitto yhdessä muun muassa Aalto-yliopiston, Alma mediatalon ja Markkinointi&Mainonta -lehden kanssa.

Fazer Sirkkaleipä on herkullinen ja ravinteikas artesaanileipä, joka leivotaan alusta astin käsin oman myllyn jauhoista Fazerin myymäläleipomoissa. Yhdessä Sirkkaleivässä on 70 kotisirkkaa. Sirkkaleipä on hyvä proteiinin lähde. Fazer Leipomot hakee myös jatkossa kasvua käsin leivottavista artesaanileivistä. Myymäläleipomoiden määrä onkin vahvassa kasvussa. (Kuva: Fazer).

Lähde: Fazer Group


Päivitetty/Updated: 09.05.2018

Yhteistyökumppaneita

Twitter

Yhteistyökumppaneita

Tietoa Vastuullisuusuutisista

Vastuullisuusuutiset.fi on SoMe-kanava vastuullisille yrityksille ja organisaatioille.

Vastuullisuusuutiset.fi-portaalissa julkaistaan kotimaisia ja kansainvälisiä vastuullisuuden ja kestävän kehityksen uutisia päivittäin – 7 päivänä viikossa vuoden jokaisena päivänä kello 10.00 ja 17.30. Viikottain julkaisemme myös yhteistyökumppaneidemme parhaat käytännöt lukijoillemme.

Kello 10 ilmestyvän Vastuullisuusuutiset.fi-uutiskirjeen voi tilata kuka tahansa. Vastuullisuusuutiset.fi-uutisten toimituksesta vastaavat Crnet Oy ja CRnet Verkosto. Teknisestä toteutuksesta vastaa Metael Oy. Vastuullisuusuutiset.fi vastaava päätoimittaja on TkT Tuula Pohjola.

Lisää tietoa Vastuullisuusuutiset.fi-yhteistyöstä

About Us

Vastuullisuusuutiset.fi (CSR News) is a social media channel for responsible businesses and organizations.

Vastuullisuusuutiset.fi publishes national and international news about corporate social responsibility (CSR) and sustainable development - every day of the year at 10.00 and 17.30. We also publish weekly best practice news from our partner organizations.

Anyone can subscribe to the Vastuullisuusuutiset.fi- morning newsletter free of charge. The news are assembled by CRnet Oy and CRnet Network. The technical execution is provided by Metael Oy. The Editor in Chief is D.Sc.(Tech.) Tuula Pohjola.